بازار ترويج | بلاگ

بازار ترويج

ساخت وبلاگ
استرس باعث ناراحتی استخوان فک

https://celinafamilydentistry.com/wp-content/uploads/2020/06/Tension-Can-Cause-Issues-With-Teeth-Grinding-And-Clenching-1536x1025.jpeg

استرس باعث ناراحتی استخوان فک

صدای حاصل از فک می تواند احساس دردناکی باشد که در اثر اختلال در عملکرد مفاصل گیجگاهی فکی (مفصل فک) ایجاد می شود. این مفاصل استخوان فک را با یک مفصل در هر طرف به جمجمه متصل می کنند. مفصل گیجگاهی فکی مسئول توانایی جویدن ، صحبت کردن و انعطاف پذیری است. هنگامی که مفصل به درستی کار نمی کند ، ممکن است صدا در فک ایجاد شود. عضلات ، بافت همبند و مفاصل استخوان با هم کار می کنند. بنابراین مشکل در هر کسی می تواند باعث اختلال در عملکرد استخوان فک شود.

 

علائم این نوع اختلال عملکرد مانند سفتی فک ، سردرد ، درد صورت ، مشکلات گاز گرفتن ، قفل شدن در فک و صدا است. هر چیزی که باعث کشیدگی استخوان فک شود می تواند باعث اختلال در عملکرد فک شود ، از جمله استرس و بیماری های دندانی.

 

بسته به علت مشکل ، روشهای مختلف درمانی اعمال می شود. تمرینات آرامش و تکنیک های کنترل استرس در مواردی که به دلیل استرس باشد توصیه می شود.

 

در اختلالات عملکرد فک که به دلیل فشردن دندان ایجاد می شود ، برای قرارگیری صحیح فک ، درمان دهان (پلاک) بر روی دندان های بالا و پایین انجام می شود.

 

گاهی اوقات ، اختلال در عملکرد استخوان فک می تواند مشکلات بسته شدن را ایجاد کند ، اگرچه دهان در این مورد کمک می کند ، اما ممکن است ارتودنسی یا دندانپزشکی ترمیمی لازم باشد.

دندانپزشکی میرداماد

تمرین حالت صحیح سر ، گردن و پشت به حفظ "وضعیت" خوب فک کمک می کند ، بنابراین افرادی که دچار اختلال عملکرد استخوان فک هستند باید صاف بنشینند و در حین خواندن یا نوشتن از خم شدن تا حد ممکن خودداری کنند.

 

اقدامات مراقبت از خود همچنین شامل خوردن غذاهای نرم برای استراحت فک ، استفاده از یخ و گرمای مرطوب بر روی فک برای کمک به شل شدن عضلات و ورزش چانه است. اگر چنین مشکلی دارید ، باید از مصرف غذاهای سفت مانند آدامس و هویج نیز خودداری کنید.

 

اقدامات جراحی ممکن است در موارد شدیدتر یا در مواردی که مشکل زود تشخیص داده نمی شود ، لازم باشد.

 

این روش درمانی باید توسط افراد باتجربه انجام شود. بسیاری از کاربردها از درمان محافظه کارانه تا درمان جراحی برای بیمارانی که توسط جراحان فک و صورت ارزیابی می شوند انجام می شود. بیماران با داروهای شل کننده عضلات ، مسکن و وسایلی به نام آتل بر روی دندانها درمان می شوند. علاوه بر این روشهای محافظه کارانه ، با شستن حفره مفصل فک با مایع و تزریق ماده روان کننده به نام آرتروسنتز ، مفصل اجازه کار راحت تری دارد. در مواردی که این روشها ناموفق باشند از روشهای جراحی استفاده می شود.

دندانپزشکی میرداماد

وقتی همه گزینه های درمانی را امتحان کردید و در نهایت تصمیم به جراحی گرفتید ، حتماً با جراح فک و صورت خود صحبت کنید تا از خطرات و مزایای آن مطلع شوید.

بازار ترويجاسترس,استخوان فک,دندانپزشکی,دندان قروچه,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1400 ساعت: 17:17

6 فناوری جدید که دندانپزشکی را برای همیشه تغییر می دهد

6 فناوری جدید که دندانپزشکی را برای همیشه تغییر می دهد

مراجعه به دندانپزشک همیشه باعث ترس بسیاری از بیماران شده است. در طی سالهای گذشته پیشرفتهای زیادی در زمینه دندانپزشکی در فناوری صورت گرفته است که می تواند به کاهش اضطراب بیمار کمک کند. این فناوری ها برای بهبود رویه های موجود و کمک به بیماران در هر بار مراجعه راحت تر ساخته شده اند.

 

فناوری سونوگرافی

 

اگر کارهای بزرگی را که فناوری سونوگرافی می تواند در بخش پزشکی انجام دهد مشاهده کرده باشید ، می دانید که در قسمت دندانپزشکی چه انتظاراتی دارید. با استفاده از راه حل های سونوگرافی در دندانپزشکی ، هدف تهیه تصاویر سه بعدی دقیق از دندانها و فک و همچنین گزینه ای بدون اشعه برای تصویربرداری است. سونوگرافی می تواند جایگزینی برای بسیاری از راه حل های تصویربرداری 2D و 3D موجود در حال حاضر فراهم کند.

 

با این حال ، بزرگترین اشکال سونوگرافی این است که وضوح تصویر خیلی زیاد نیست. همچنین درست است که سونوگرافی برای دستیابی به وضوح و صحت مورد نیاز دندانپزشکی باید مسیری طولانی را طی کند.

 

هنوز ، پیشرفت های جدید سرنخ هایی را درباره اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد ارائه می دهد. فناوری سونوگرافی "سه بعدی" که معمولاً در سونوگرافی جنین زنان باردار دیده می شود ، نشان می دهد که تصویربرداری سونوگرافی تا چه اندازه پیشرفت کرده است. اگر چنین پیشرفتی ادامه یابد ، ممکن است تصویربرداری از سونوگرافی به روشی محبوب برای تشخیص پوسیدگی ، نمایش دیجیتال ، تصویربرداری و موارد دیگر تبدیل شود.

 

فناوری چاپ سه بعدی

 

چاپ سه بعدی ، بخصوص در بازار آزمایشگاه هایی که مدل سازی ، اپیلاسیون ، راهنماهای جراحی و موارد دیگر را توسعه داده است ، دنیای دندانپزشکی را طوفانی کرده است.

 

فناوری های چاپ سه بعدی کاری را که دندانپزشکان از نظر هزینه ، سرعت ، دقت یا سایر عوامل می توانند انجام دهند به شدت تغییر می دهد. ممکن است هیچ فناوری مخربی بیش از چاپ سه بعدی به دندانپزشکی نرسد و آنچه در این مرحله مشاهده می کنیم احتمالاً اشاره به آینده است.

 

رباتیک

 

در اوایل سال جاری ، اولین ربات طراحی شده برای جراحی ایمپلنت دندان توسط FDA تأیید شد تا جراحی دقیق و دقیق دهان را به طور خاص برای موارد ایمپلنت و محل های کاشت انجام دهد.

 

در حال حاضر ، ربات های جراحی به تنهایی در زمینه پزشکی به سر می برند و این نوآوری ها پیامدهای آشکاری در دندانپزشکی دارند. هدف ربات های جراحی تأمین کنترل دقیق تری بر روی جراحی ها با ظاهراً مراقبت بهتر ، اقدامات کمتر تهاجمی و بهبود زمان بهبودی است. برخی از محققان در حال آزمایش جراحی های کاملاً بدون دست هستند.

 

روش های اندو (درمان کانال ریشه) را تصور کنید که از طریق بازوی رباتیک به پزشک کنترل دقیق می دهند. شاید سرانجام بتوان از رباتیک برای ایجاد یک سیستم ساده و کاملاً خودکار برای تاج های منفرد استفاده کرد. یا ، می توان از میکروبوتها برای روشهای کم تهاجمی ، داخل مطب که به یک تیم بزرگ و یک عمل جراحی نیاز دارند ، استفاده کرد.

 

واقعیت مجازی

 

احتمالاً طی چند سال گذشته آن را مکرراً در اخبار واقعیت مجازی (VR) مشاهده کرده اید. گرچه دهه هاست که در فیلم های علمی تخیلی محبوب است ، اما اکنون به عنوان یک فناوری محبوب خود به خود می آید - هنگامی که فیس بوک در سال 2014 شرکت VR Oculus را با قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد ، فناوری Oculus به عنوان تغییر دهنده بازی به طور گسترده ای تصور می شد. . اکنون ، سه سال بعد ، Oculus به HTC Vive ، PlayStation VR و سایر سیستم های ترکیبی پیوسته است که برای آوردن VR به اتاق نشیمن طراحی شده اند. اما گرچه به نظر می رسد پتانسیل بازی VR کاملاً واضح است ، دندانپزشکی چیزهای زیادی برای یادگیری از VR دارد.

 

در سمت پزشک ، آموزش VR می تواند انقلابی در آموزش متخصصان دندانپزشکی در هر دو دوره دانشکده دندانپزشکی و دوره های آموزش مداوم ایجاد کند. پزشکان می توانند به جای تماشای سخنرانی و سخنرانی پاورپوینت روی یک سخنرانی ، از طریق سیستم VR تحت هدایت یک متخصص و "یادگیری نحوه کار با جدیدترین راه حل های دندانپزشکی در دنیای مجازی" ، "عملی" شوند. یا ، متخصصان بهداشت و سایر اعضای تیم دندانپزشکی می توانند با استفاده از آموزش VR مهارت های خود را توسعه دهند و بدون اینکه بیمار واقعی باشند ، تکنیک های مختلف ارگونومی را تجربه کنند. این آزمایشگاه مجازی را برای هر دندانپزشکی فراهم می کند تا آخرین فن آوری و فنون را آزمایش کند.

 

و البته ، بیماران می توانند از VR برای خروج کامل از جراحی در طی هر روش استفاده کنند. واقعیت مجازی کاملاً غوطه وری است و می تواند حواس پرت ترین بیماران دندانپزشکی را نیز منحرف کند.

 

هوش مصنوعی

 

پیش بینی های زیادی در مورد سرعت رشد هوش مصنوعی وجود دارد. با این حال ، هوش مصنوعی قبلاً در بسیاری از رشته ها مورد استفاده قرار گرفته و احتمالاً در سال های آینده دندانپزشکی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

با ظهور دندانپزشکی دیجیتال ، دندانپزشکان اکنون قادر به انتقال از تصاویر سه بعدی به پرونده های بیمار ، اسکن داخل دهانی و ... هستند. مقدار قابل توجهی از داده ها را جمع آوری می کند. این داده ها هستند این به کار روزمره تیم چشم و دندان کمک می کند ، اما حتی در "دستان" مجازی AI نیز مفیدتر است. سیستمی که برای یادگیری و توسعه هوش خود ساخته شده است ، می تواند داده های زیادی را اسکن ، تحلیل و تفسیر کند. سپس او می تواند گزینه های درمانی را پیشنهاد کند ، مشکلات و مشکلات را قبل از بروز آنها پیش بینی کند و اطمینان حاصل کند که هر دارو یا روشی که برنامه ریزی شده باشد با سایر نگرانی های سلامتی و موارد دیگر تداخل ندارد.

 

از هوش مصنوعی همچنین می توان برای کمک به تشخیص و تجزیه و تحلیل (دو بعدی یا سه بعدی) تصاویر استفاده کرد. تشخیص پوسیدگی می تواند حتی خودکارتر شود و یادگیری رایانه به دندانپزشکان کمک می کند هنگام مشاهده تصاویر تشخیصی و برنامه ریزی برای درمان های بالقوه ، خطرات احتمالی را تشخیص دهند.

بازار ترويجسونوگرافی,چاپ سه بعدی,رباتیک,هوش مصنوعی,دندانپزشکی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 230 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1400 ساعت: 18:42

آیا شکر یک دشمن واقعی برای کودکان است؟

See the source image

آیا شکر یک دشمن واقعی برای کودکان است؟

آیا آب نبات های رنگارنگی را که در دوران کودکی ما جلوی مدارس فروخته می شد ، به خاطر می آورید؟ چه می شود اگر در تعطیلات دوست داریم بیشتر از پول جیبی آب نبات بخریم ... آب نبات ها در کودکی ما نقش زیادی دارند. بسیاری از ما هنوز تحمل قند را نداریم ... علی رغم اینکه می دانیم ارزش غذایی صفر را ارائه می دهد ، در بیشتر اوقات ، دوباره تسلیم قند می شوند ...

 

به گفته دندانپزشکان ، آب نبات هایی مانند آب نبات و نعناع فلفلی سلامت دندان کودکان را به خطر می اندازد. علاوه بر کمبود ارزشهای غذایی مانند پروتئین و چربی ، بسیار مضر نیز است زیرا باعث شکستگی دندان و پوسیدگی دندان می شود.

باکتری ها قندهای تصفیه شده و طبیعی را از یکدیگر تشخیص نمی دهند.

 

آنها اسیدهایی تولید می کنند که ساختار دندان را خراب کرده و باعث از بین رفتن دندان می شوند. برای جلوگیری از پوسیدگی تا حد ممکن ، کودک خود را بعد از مصرف غذاهای چسبناک مسواک بزنید.

زمان مصرف ، دفعات مصرف ، نوع کربوهیدرات و برنامه بهداشت دهان و دندان از جمله موارد مهمی هستند که در استفاده از شکر باید در نظر گرفته شوند. بررسی های منظم و دوره ای دندانپزشک نباید قطع شود.

بازار ترويجبهداشت دهان و دندان,مسواک زدن,دندانپزشکی,خمیر دندان,شکر,کودکان,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1400 ساعت: 18:56

عقب نشینی لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

https://www.ddgroup.com/globalassets/productimages/irg000/irg000_3.jpg

عقب نشینی لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

عقب نشینی لثه هنگامی است که لبه بافت لثه اطراف دندان ها فرسوده یا جمع می شود ، دندان یا ریشه دندان در معرض قرار می گیرد و تجمع باکتری ها را تسهیل می کند. در صورت عدم درمان ، بافت حمایت کننده و ساختارهای استخوانی دندان ها آسیب جدی می بینند و منجر به از دست دادن دندان می شوند.

 

عقب نشینی لثه یک مشکل شایع دندان است. اکثر مردم متوجه نیستند که دچار عقب نشینی لثه هستند زیرا این روند به آرامی پیشرفت می کند. اولین علامت عقب نشینی لثه معمولاً حساسیت دندان است ، یا وقتی متوجه می شوید دندان بیش از حد معمول ظاهر می شود. به طور معمول ، یک شکاف ممکن است در نزدیکی خط لثه احساس شود.

 

عقب نشینی لثه چیزی نیست که بخواهید از آن چشم پوشی کنید. اگر فکر می کنید لثه های شما در حال عقب رفتن است ، قطعاً باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. روش های درمانی وجود دارد که می تواند لثه را ترمیم کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

 

چرا لثه ها عقب نشینی می کنند؟

 

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث عقب رفتن لثه شود:

 

بیماری های پریودنتال. اینها عفونت های باکتریایی لثه هستند که باعث از بین رفتن بافت لثه و استخوان نگهدارنده دندان های شما می شوند. بیماری لثه علت اصلی عقب نشینی لثه است.

 

ژن های شما برخی از افراد ممکن است مستعد ابتلا به بیماری های لثه باشند. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که 30٪ از افراد ممکن است مستعد ابتلا به بیماری های لثه باشند ، مهم نیست که آنها از دندان های خود به خوبی مراقبت می کنند.

 

مسواک زدن تهاجمی دندان ها. اگر دندان های خود را خیلی سفت یا نادرست مسواک بزنید ، می تواند باعث فرسایش مینای دندان و عقب رفتن لثه شود.

 

مراقبت از دندان کافی نیست. مسواک زدن ناخنک ، استفاده از نخ دندان و شستشو با دهان شویه ضد باکتری باعث می شود پلاک تارتار نباشد. تارتار یک ماده سخت است که روی و بین دندان های شما تشکیل می شود و تنها با یک تمیز کردن دندان حرفه ای می توان آن را از بین برد. می تواند باعث عقب نشینی لثه شود.

 

تغییرات هورمونی نوسانات سطح هورمون های زنانه در طول زندگی یک زن ، مانند بلوغ ، بارداری و یائسگی ، می تواند لثه ها را حساس تر کرده و در برابر عقب نشینی لثه آسیب پذیرتر کند.

 

محصولات دخانیات. مصرف کنندگان دخانیات به احتمال زیاد پلاک های چسبنده ای بر روی دندان های خود دارند که به سختی قابل برداشت است و می تواند باعث فرسایش لثه شود.

 

دندان های خود را ساییده و خرد کنید. جمع شدن یا ساییدن دندان ها می تواند نیروی زیادی به دندان وارد کند و باعث عقب رفتن لثه شود.

 

دندان های کج یا نیش نامرتب. هنگامی که دندان ها به طور مساوی جمع نمی شوند ، می توان نیروی زیادی به لثه و استخوان وارد کرد و باعث عقب رفتن لثه می شود.

 

سوراخ شدن بدن روی لب یا زبان. جواهرات می توانند به لثه آسیب برسانند و آنها را تا جایی که بافت لثه فرسایش کند تحریک کنند.

 

عقب نشینی لثه چگونه درمان می شود؟

 

عقب نشینی خفیف لثه توسط دندانپزشک شما با تمیزکاری کامل ناحیه آسیب دیده قابل درمان است. در طی تمیز کردن عمیق  که جرم گیری دندان و صاف کردن ریشه نیز نامیده می شود ، پلاک و تارتار رسوب داده شده بر روی دندان ها و سطح ریشه زیر خط لثه با دقت برداشته می شود و منطقه ریشه در معرض صاف قرار می گیرد تا از وقوع باکتری جلوگیری شود. همچنین ممکن است برای از بین بردن باکتری های مضر باقی مانده ، آنتی بیوتیک تجویز شود.

 

اگر به دلیل از بین رفتن بیش از حد استخوان و جیب های بسیار عمیق ، عقب نشینی لثه شما با تمیز کردن عمیق قابل درمان نباشد ، ممکن است برای ترمیم آسیب های ناشی از فرسایش لثه ، جراحی لثه لازم باشد.

 

از چه نوع جراحی در درمان عقب نشینی لثه استفاده می شود؟

 

از روشهای جراحی زیر برای درمان عقب نشینی لثه استفاده می شود:

 

جرم گیری فلپ باز و برنامه ریزی ریشه: در طی این روش ، دندانپزشک یا پریودنتیست (پزشک لثه) بافت لثه آسیب دیده را به عقب جمع می کند ، باکتری های مضر را از جیب های شما خارج می کند و سپس بافت لثه را محکم در جای خود بر روی ریشه دندان ثابت می کند.

 

بازسازی: اگر استخوان پشتیبان دندان های شما در نتیجه عقب نشینی لثه آسیب دیده باشد ، ممکن است روشی برای بازسازی استخوان و بافت از دست رفته توصیه شود. همانند کاهش عمق جیب ، دندانپزشک بافت لثه را جمع کرده و باکتری ها را از بین می برد. در مرحله بعدی ، یک ماده احیا کننده مانند غشا ، بافت پیوندی یا پروتئین محرک بافت استفاده می شود تا بدن شما را ترمیم کند تا استخوان و بافت آن ناحیه را به طور طبیعی بازسازی کند.

 

پس از قرار دادن ماده احیا کننده ، بافت لثه بر روی ریشه دندان یا دندان ها ثابت می شود.

 

پیوند بافت نرم: انواع مختلفی از روش های پیوند بافت لثه وجود دارد ، اما بیشترین استفاده از آن پیوند بافت همبند است. در این روش ، یک فلپ پوستی بر روی سقف دهان (کام) شما بریده می شود و بافتی از زیر فلپ برداشته می شود ، که به آن بافت پیوندی زیر اپیتلیال گفته می شود و سپس به بافت لثه اطراف ریشه در معرض بخیه خورده می شود.  بعد از اینکه بافت مش - گرافت - از زیر فلپ برداشته شد ، فلپ دوباره دوخته می شود. در طی نوع پیوند دیگری به نام پیوند لثه آزاد ، بافت مستقیماً از سقف دهان گرفته می شود ، نه در زیر پوست. گاهی اوقات ، اگر بافت لثه کافی در اطراف دندانهای آسیب دیده داشته باشید ، دندانپزشک ممکن است لثه را از کنار دندان کاشته و نمی تواند بافت را از کام خارج کند. به این عمل پیوند پدیکل می گویند.

 

دندانپزشک می تواند بهترین نوع روش را بر اساس نیازهای فردی شما تعیین کند.

 

چگونه می توانم از عقب نشینی لثه جلوگیری کنم؟

 

بهترین راه برای جلوگیری از عقب نشینی لثه ، مراقبت خوب از دهان است. دندان های خود را روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و حداقل دو بار در سال یا طبق توصیه های خود به دندانپزشک یا پریودنتیست مراجعه کنید. اگر دچار عقب نشینی لثه هستید ، ممکن است دندانپزشک مایل باشد بیشتر اوقات به شما مراجعه کند. همیشه از مسواک با موی نرم استفاده کنید و از دندانپزشک بخواهید که روش صحیح مسواک زدن را به شما نشان دهد. اگر بخیه نامناسب یا ساییده شدن دندان دلیل فرسودگی لثه شما است ، در مورد چگونگی اصلاح مشکل با دندانپزشک صحبت کنید. راه های دیگر جلوگیری از عقب نشینی لثه عبارتند از:

 

اگر سیگار می کشید ، سیگار را ترک کنید.

رژیم متعادل و سالمی داشته باشید.

مراقب هرگونه تغییر در دهان خود باشید.

اگر به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید ، می توانید برای همیشه لبخند سالمی داشته باشید.

بازار ترويجعقب نشینی لثه,دندانپزشکی,بهداشت دهان و دندان,پریودنتال,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 224 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1400 ساعت: 20:33

باورهای غلط در مورد بهداشت دهان و دندان

http://drbrennan.net/wp-content/uploads/2014/09/Good-Oral-Health.jpg

باورهای غلط در مورد بهداشت دهان و دندان

 

هنگام مسواک زدن خمیر دندان نباید مرطوب باشد

بیشتر افراد قبل از شروع به مسواک زدن خمیردندان ها را خیس می کنند. با این حال ، این اشتباه است زیرا خمیر دندان خیس شده ماده فعال خود را از دست داده است. بنابراین باید از خمیر دندان بدون خیس شدن استفاده شود.

ارتودنسی با قیمت مناسب

دندان ها را نباید بلافاصله بعد از خوردن مسواک زد

وقتی دندان ها بلافاصله بعد از خوردن مسواک زده می شوند ، اسیدهای حاصل از باقی مانده مواد غذایی در دهان در دهان پخش می شوند و باعث ضعیف شدن دندان می شوند. برای جلوگیری از پخش اسید تشکیل شده باید حداقل 1 ساعت پس از خوردن غذا مسواک زد.

ارتودنسی با قیمت مناسب

دندان ها نباید خیلی طولانی مسواک بزنند

دندان ها باید روزی دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک بزنند ، به روشی که خیلی سخت نباشد. بر خلاف آنچه شناخته شده است ، مسواک زدن سخت و طولانی مدت باعث تمیز کردن بیشتر دندان ها نمی شود. بنابراین مسواک زدن برای مدت بیش از دو دقیقه هیچ مزیت اضافی ندارد. علاوه بر این ، مصرف زیاد چای ، قهوه و سیگار در طول روز می تواند باعث ایجاد بوی بد شود زیرا چیزی به نام زنگ زدگی زبان روی زبان ایجاد می کند ، بنابراین مسواک زدن زبان هنگام مسواک زدن مفید است.

 

خاصیت ضد باکتری کاکائو

شکلات ، برخلاف غذاها و آب میوه های شیرین ؛ به لطف خواص ضد باکتریایی دانه های کاکائو ، آسیبی به دندان نمی زند.

بازار ترويجبهداشت دهان و دندان,مسواک زدن,دندانپزشکی,خمیر دندان,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 19 فروردين 1400 ساعت: 23:51

ایمپلنت زیرکونیوم چیست؟

https://th.bing.com/th/id/OIP.vGcW8_ZGAN_2m8Evk27pGQHaEK?pid=ImgDet&rs=1

ایمپلنت زیرکونیوم چیست؟

 

ایمپلنت زیرکونیوم یک نوع کاشت متفاوت و بسیار سودمند است که می تواند در درمان ایمپلنت جایگزین دندانهای از دست رفته شود.

مزایای کاشت زیرکونیوم

- این ماده کاملاً طبیعی است.

- حاوی فلز نیست

- به دلیل رنگی شبیه رنگ طبیعی دندان بسیار زیبایی دارد.

- بهداشتی تر از مواد فلزی است

- بسیار قوی است

- سازگار با سیستم ایمنی بدن ، آلرژی ایجاد نمی کند

- به راحتی توسط استخوان پذیرفته می شود و انجام کاشت را آسان می کند.

 

زیرکونیوم کجا استفاده می شود؟

زیرکونیوم که از نظر سلامت عمومی بدن مفیدتر است و به دندانهای جدید کمک می کند تا از نظر زیبایی نتایج موفقیت آمیزتری به دست آورند ، ماده ای بسیار مقاوم است که در اصل در سایر زمینه های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. از زیرکونیوم در معالجه های انجام شده در قسمت های مختلف بدن به ویژه پروتزهای مفصل ران استفاده شده است و ثابت شده است که تا به امروز هیچگونه عوارض جانبی یا آسیبی ندارد.

ایمپلنت با قیمت مناسب

آیا ایمپلنت زیرکونیوم سالم است؟

به دلیل ماهیت و مقاومت مواد زیرکونیوم ، ایمپلنت های زیرکونیوم نیز بسیار مقاوم و با دوام هستند. از آنجا که ماده ای است که می تواند شرایط سخت را تحمل کند ، در ایمپلنت های دندانی عملکرد بسیار خوبی را نشان می دهد. به راحتی آسیب نمی بیند و خورده نمی شود.

ایمپلنت با قیمت مناسب

بیمارانی که به فلز حساسیت دارند به راحتی تحمل می شود ، زیرا هیچ آلرژی ایجاد نمی کند و همچنین به لطف سازگاری مقاوم در برابر شکستگی و بیولوژیکی ، استفاده ایده آلی در روند درمان ایمپلنت فراهم می کند. مشکلی در لثه ایجاد نمی کند و به لطف ویژگی انتقال نور به ما امکان می دهد ظاهر زیبایی و عملکرد نزدیک به دندان های طبیعی را در دندان های ایمپلنت داشته باشیم.

 

کاشت زیرکونیوم چگونه بوجود آمده است؟

نوع کاشت زیرکونیوم که سالهاست در اروپا استفاده می شود ، در کشور ما نیز استفاده می شود. دندانها با یک لایه فلزی که زیر دندانها قرار داده شده است ، تقویت می شدند که قبلاً در روشهای مرمت سنتی دندان ساخته شده بودند. با این حال ، با گذشت زمان ، در نتیجه مشکلات ناشی از برخی بیماران و جستجوی یک راه حل سالم و ایده آل ، کاربرد Zirconium Implant ظهور کرده است.

بازار ترويجایمپلنت زیرکونیوم,ایمپلنت, زیرکونیوم,دندانپزشکی,دندان,ایمپلنت مناسب,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 188 تاريخ : شنبه 14 فروردين 1400 ساعت: 14:21

رابطه بهداشت دهان ، ویروس کرونا و عفونت های ریوی

https://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/article_thumbnails/other/how_coronavirus_affects_your_body_ref_guide/1800x1200_how_coronavirus_affects_your_body_ref_guide.jpg

رابطه بهداشت دهان ، ویروس کرونا و عفونت های ریوی

به عنوان یک مشکل ، COVID-19 معروف به ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته است و این وضعیت توسط WHO (سازمان بهداشت جهانی) به عنوان PANDEMIA اعلام شده است. از آنجا که واکسن ها و روش های درمانی هنوز در دسترس نیستند ، در حال حاضر اطلاعاتی در مورد اقدامات حفاظتی ارائه می شود.

 

من به عنوان یک دندانپزشک می خواهم اطلاعاتی در مورد ارتباط بین سلامت دهان و دندان و ویروس کرونا ارائه دهم.

 

روشهای معمول انتقال ویروس کرونا شامل انتقال مستقیم (سرفه ، عطسه و استنشاق قطره) و انتقال تماس (تماس با غشای مخاط دهان ، بینی و چشم) است.

در افرادی که بهداشت دهان و دندان آنها ضعیف است ، هنگامی که مقاومت بدن کم است و مکانیسم دفاعی مشکل ساز است ، میکروارگانیسم های ساکن دهان بسیاری از بیماری های سیستمیک را تحریک می کنند.

 

بیش از 700 گونه باکتریایی یا فیلوتایپ در حفره دهان شناسایی شده است. میکرو فلورای دهان ساکن متنوع است و از طیف گسترده ای از ویروس ها ، باکتری ها ، مخمرها و حتی گاهی اوقات گونه های پروتوزوآ تشکیل شده است. حفره دهان یک عبور مهم به بدن انسان. غذا در راه رسیدن به معده و مجاری روده ، به دهان وارد شده و جویده و با بزاق مخلوط می شود. هوا در مسیر خود به نای و ریه ها از بینی و دهان عبور می کند. میکروارگانیسم هایی که یک ناحیه از حفره دهان را استعمار می کنند می توانند به مناطق مجاور در سطوح اپیتلیال مجاور گسترش پیدا کنند. نشان داده شده است که میکروارگانیسم ها در حفره دهان باعث ایجاد تعدادی از بیماری های عفونی دهان مانند پوسیدگی (پوسیدگی دندان) ، پریودنتیت (بیماری لثه) ، عفونت های ریشه (کانال ریشه) ، آرتروز آلوئول (سوکت خشک) و التهاب لوزه می شوند. مطالعاتی که میکروارگانیسم های دهان را به تعدادی از بیماری های سیستمیک ، از جمله بیماری های قلبی عروقی و تنفسی مرتبط می کند ، گزارش شده است. عمده این بیماری ها سکته مغزی ، زایمان زودرس ، دیابت و ذات الریه است.

 

 

کلینیک دندانپزشکی کرج

اگر بیماری تنفسی موجود داشته باشید ، ریه های شما با مبارزه با میکروارگانیسم ها مشکل دارند. اگر در گروه های پر خطر زیر نباشید ، بهداشت ضعیف دهان و دندان ممکن است وضعیت شما را بدتر کند: میکروارگانیسم های مسئول بیماری های تنفسی و بیماری های لثه از طریق ترشحاتی مانند بزاق از نای به ریه ها می روند. به خصوص کسانی که بیماری های ریوی مانند آسم ، COPD ، افراد مسن ، سیگاری ها ، بیماران مبتلا به سرطان دارند ، ناقلین HIV به راحتی با ذات الریه حاد مواجه می شوند.

 

اگر تمیز نشوند ، می توانند منبع عفونت باشند. اگر پروتزها در آب تمیز کننده نمانند ، میکروارگانیسم های جمع شده روی آنها ، به ویژه در هنگام خواب ، به داخل ریه استنشاق می شوند.

 

عوامل بیماری زای دهان مستقیماً وارد ریه ها می شوند. در ادبیات شواهدی وجود دارد که ارگانیسم های پریودنتال مانند Porphyromonas gingivalis و Aggregatibacter actinomycetemomitans در ذات الریه آسپیراسیون وجود دارد .  همچنین ، درک اینکه بیوفیلم دندان می تواند توسط پاتوژن های ریوی کلونی شود ، بنابراین حفره دهان می تواند مخزنی برای پاتوژن های مسئول پنومونی آسپیراسیون در بیماران با خطر بالا در نظر گرفته شود.

کلینیک دندانپزشکی کرج

ارتباط بین بهداشت دهان و دندان ، بیماری لثه و دیابت به خوبی شناخته شده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های موجود در بیماری لثه از طریق مجاری تنفسی و به ریه ها منتقل می شوند. و این می تواند منجر به بیماری های تنفسی بالقوه تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه شود.

 

اقدامات احتیاطی عمومی

 

مراقب باشید در مناطق شلوغ و بسته نباشید ،

باید در تماس با افرادی که در سفرهای کوتاه و طولانی با شما هستند (مانند مترو ، متروبوس ، اتوبوس ، مینی بوس ، هواپیما ، قطار) ،

از تماس نزدیک با افراد بیمار باید خودداری شود ،

از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری شود ،

دستها باید مرتباً و طبق قوانین شسته شوند ،

ضدعفونی کننده دست یا ادکلن مبتنی بر الکل همچنین باید برای تمیز کردن دست استفاده شود ،

هنگام عطسه و سرفه باید دستمال کاغذی یکبار مصرف را ترجیح داد. اگر یک دستمال پیدا نشد ، باید یکی از بازوها را به ناحیه دهان و بینی برد تا از انتشار قطرات به هوا جلوگیری کند ،

غذا خوردن به نوعی که باعث تقویت ایمنی بدن ، مصرف سبزیجات و میوه های تازه ، نوشیدن مایعات فراوان ،

اشیا و سطوح با آنها باید مرتبا تمیز و ضد عفونی شوند.

توصیه هایی در مورد بهداشت دهان و دندان

 

دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و از برس مسواک نرم استفاده کنید.

مسواک های خود را خوب تمیز کنید ، به برس اعضای خانواده خود دست نزنید ،

میان وعده ها را محدود کنید ، در طول روز آب بنوشید ،

برای تمیز کردن رابط های دندان خود از نخ دندان و مسواک استفاده کنید

از غذاهایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند خودداری کنید ،

از تمیز کردن زبان خود غافل نشوید ،

لوله خمیر دندان را روی برس خود لمس نکنید.

هنگامی که بیماری شما پایان می یابد ، قلم مویی را که در هنگام بیماری استفاده می کنید تغییر دهید.

در این اپیدمی ، که به ویژه افراد مسن درگیر آن هستند ، افرادی که پروتز وارد کرده و برداشته می شوند باید پروتئین های خود را تمیز کنند.

توصیه هایی درباره پیشخدمت های دهان

 

دهانشویه ها معمولاً هستند شناخته شده است که تعداد میکروارگانیسم های آل را کاهش می دهد. با این حال ، کلرهگزیدین ، ​​که به طور گسترده در دندانپزشکی به عنوان دهانشویه استفاده می شود ، ممکن است موثر نباشد ، همانطور که توسط دستورالعمل های جدید برای تشخیص و درمان پنومونی ویروس کرونا (ویرایش 5) منتشر شده توسط کمیسیون بهداشت ملی جمهوری خلق چین دستور داده شده است. . از آنجا که 2019-nCoV در برابر اکسیداسیون آسیب پذیر است.

 

توصیه هایی درباره استفاده از ماسک ها

 

استفاده از ماسک صورت برای محافظت در برابر COVID-19 یا سایر بیماری های تنفسی توصیه نمی شود.

افرادی که به COVID-19 آلوده شده و یا علائمی از خود بروز می دهند باید از ماسک استفاده کنند تا خطر سرایت ویروس به دیگران وجود داشته باشد.

هر متخصص مراقبت های بهداشتی و معالجه بیمار مبتلا به COVID-19 باید از ماسک و عینک نیز استفاده کند.

توصیه های مربوط به بیمارستان ، کلینیک و اقدامات درمانی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی

 

شرکت کنندگان در عمل دندانپزشکی به دلیل ارتباطات رو در رو و قرار گرفتن در معرض بزاق ، خون و سایر مایعات بدن و استفاده از ابزارهای تیز در معرض خطر عفونت  هستند. دندانپزشکان نقش زیادی در جلوگیری از انتقال 2019-nCoV دارند.

 

میکروارگانیسم های بیماری زا می توانند با استنشاق میکروارگانیسم های موجود در هوا که می توانند برای مدت طولانی در هوا معلق بمانند ، در اثر تماس مستقیم با خون ، مایعات خوراکی یا سایر مواد بیمار در محیط های دندانی منتقل شوند.

 

تماس مستقیم یا غیرمستقیم با ترشحات و قطرات ناشی از انسان ، مواد بیمار و وسایل دندانپزشکی یا سطوح محیطی آلوده در محل کار دندانپزشک منجر به شیوع ویروس می شود.

 

 

 

کارکنان کلینیک دندانپزشکی باید به پذیرش بیمار توجه کنند.

 

آیا در این 14 روز گذشته مشکل تنفسی از قبیل سرفه ، تب یا مشکلات تنفسی داشته اید؟ ، آیا حداقل دو نفر در 14 روز گذشته با تب مستند یا مشکلات تنفسی در تماس نزدیک با شما بوده اند؟ باید چنین سوالاتی پرسیده شود. اگر پاسخ هر یک از این سالات "بله" باشد و دمای بدن از 37.3 درجه سانتیگراد پایین نباشد ، باید بیمار بلافاصله قرنطینه شود و متخصصان دندانپزشکی باید به واحد مربوطه وزارت بهداشت گزارش شوند. اگر بیمار به تمام سوالات غربالگری "نه" پاسخ دهد و دمای بدن زیر 37.3 درجه سانتیگراد باشد ، دندانپزشک می تواند با اقدامات حفاظتی اضافی بیمار را معالجه کند و به بهترین وجه از روش پاشش یا تولید آئروسل جلوگیری کند.

 

 

 

زباله های پزشکی (از جمله تجهیزات محافظتی یکبار مصرف ماسک) باید مطابق با قوانین ذخیره شوند.

محل های مشترک باید مرتباً تمیز و ضد عفونی شوند ، از جمله دستگیره درها ، صندلی ها و میزها. آسانسورها باید مرتباً ضد عفونی شوند.

به طور کلی اعتقاد بر این است که استفاده از دهانشویه ضد میکروبی قبل از درمان باعث کاهش تعداد میکروارگانیسم های دهان می شود.

 

برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در طول درمان ؛

 

به عنوان اقدامات محافظت اولیه ، باید از سرپوش های یکبار مصرف ، ماسک های یکبار مصرف جراحی و لباس کار (کت سفید) ، عینک یا محافظ صورت و دستکش های یکبار مصرف لاتکس یا دستکش نیتریل استفاده شود.

 

به عنوان اقدامات پیشگیری ثانویه (محافظت بیشتر از دندانپزشکان). کلاه یکبار مصرف پزشک ، ماسک یکبار مصرف جراحی ، عینک محافظ ، محافظ صورت و لباس های یکبار مصرف ، دستکش های یکبار مصرف لاتکس باید استفاده شود.

 

 

بازار ترويجویروس کرونا,بهداشت دهان و دندان,دهانشویه,دندانپزشکی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 5 فروردين 1400 ساعت: 19:56